Kursseille ilmoittautuminen

Puhelinpäivystys
ma-to klo 11-14
044 215 2523

Korttimyynti

Lahjakortit

Jäsenkauppa

Asiakaspalaute

Portaikossa cmyk

 Hengitän sisään, kehoni on tyyni. Hengitän ulos, hymyilen. Olen läsnä tässä ja nyt. Tämä hetki on ihmeellinen.
-Thich Nhat Hanh

joogavideo-kuva

Joogatunnin kesto

Harjoitus kestää 1 - 2  tuntia, jonka lisäksi on varattu 15 minuuttia asusteiden vaihtoon alussa ja lopussa.

Rauhassa tunnille

Tule tunnille ajoissa. Joogahuoneen ovi avataan 20 min ennen tunnin alkua ja suljetaan, kun harjoitus alkaa. Harjoitukseen voit valmistautua jo sinne mennessäsi jättämällä ajatuksistasi päivän muut mietteet. Rauhoittunut mieli auttaa keskittymään joogaharjoitukseen alusta lähtien.

Joustava asu

Ota harjoitukseen joustava asu. Tarkista, ettei vaate kiristä mistään ja sallii venyttelyt ja taivuttelut esteettä. Erityisesti koulujen salit voivat joskus olla hieman viileitä, jolloin on hyvä pukeutua lämpimästi ja ottaa myös sukat mukaan.

Lämmintä loppurentoutukseen

Loppurentoutusta varten on hyvä olla jotain lämmintä päällepantavaa. Joogahuoneella on peittoja tähän tarkoitukseen.

Joogaharjoitus tehdään joogamatolla

Voit käyttää omaa joogamattoa.  Joogahuoneella on myös tarjolla joogamattoja ja puhdistusainetta, jolla voit halutessasi suihkuttaa maton ennen käyttöä. Useimmissa muissa saleissa on käytettävissä alustoja. Joogamaton tai alustan päällä on hyvä pitää jotain omaa kangasta.

Tunnille puhtaana ilman hajusteita

Huolehdi henkilökohtaisesta hygieniastasi. Älä käytä hajusteita harjoitukseen tullessasi.

Älä syö ennen harjoitusta

Vältä ruokailua pari tuntia ennen harjoitusta. Mutta jos esim. työpäivän jälkeen olet nälkäinen, syö kevyt välipala. Voit juoda lasin vettä puoli tuntia ennen harjoitusta.

Ei joogaan kipeänä

Älä tule joogaan flunssaisena tai kuumeisena - pidä yksi kuumeeton päivä ennen kuin aloitat harjoittelun uudelleen.

Kerro ohjaajalle erityistarpeista

Kerro ohjaajallesi mikäli sinulla on erityistarpeita, esim. selkä- tai muita tukielinongelmia tai olet raskaana.

Kuuntele itseäsi

Älä pakota itseäsi liikkeisiin, vaan kuuntele kehoasi. Pidä taukoa, jos asennot (asanat) tuottavat kipua, tuntuvat liian raskailta tai sinua alkaa pyörryttää.

Älä vertaa itseäsi muihin

Joogaharjoitus ei ole suoritus, siinä ei kilpailla eikä vertaille itseä muihin. Keskity omaan harjoitukseen ja kuuntele oman kehosi viestejä.

Joogasta elinvoimaa

Säännöllinen päivittäinen joogaharjoitus - vaikka lyhytkin - pitää kehosi elinvoimaisena. Voit antaa ajan omalle harjoitukselle vaikkapa aamuisin ennen töihin lähtöä tai iltaisin ennen nukkumaanmenoa.